Menu
Array ( [primary_category] => WP_Term Object ( [term_id] => 115 [name] => Interview [slug] => interview [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 115 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 16 [filter] => raw [term_order] => 0 ) )
1

HomeNieuws

Herstellen van een heupoperatie met een app? Voor Kitty van Loon fantastisch voor de ‘rust en structuur’

De afgelopen maand werd de Caro Health app voor de duizendste keer geïnstalleerd. De Caro app is een digitaal hulpmiddel waarin patiënten alle informatie kunnen vinden tijdens het gehele operatietraject. De informatie wordt op de juiste momenten in het traject aangeboden waardoor de patiënt voor en na de operatie begeleid wordt. De duizendste download van Kitty van Loon (64) is een mooie gelegenheid om met haar in gesprek te gaan. Hoe heeft ze het gebruik van de Caro app ervaren en hoe gaat het met haar herstel?

Een totale heupprothese

Het begon allemaal met pijn in haar lies. Na lang zoeken naar de oorzaak verwijst de huisarts Kitty door naar Annatommie mc voor verder onderzoek. De orthopedisch chirurg maakt een foto en al snel wordt duidelijk dat de linkerheup er een stuk slechter aan toe is dan de rechterheup. Orthopedisch chirurg John Cheung raad haar aan om een totale heupprothese te ondergaan. Mentaal was Kitty daar nog niet klaar voor; “Ik was daar nog niet aan toe, ik moest eerst accepteren dat het de heup was. Ik ben een langeafstandswandelaar en een hardloper dus mijn wereld stortte voor een tijdje in.” Pas na fysiotherapeutische behandelingen bij onze, volgens Kitty, ‘gouden’ fysiotherapeut Jasper de Kruijf merkte ze dat de pijn erger werd en was ze er aan toe om voor een operatie te kiezen. Kitty is op 18 mei door orthopedisch chirurg Rob Sollie geopereerd in onze vestiging Utrecht. Ze is erg tevreden met de service van Annatommie mc; “Het operatietraject is in gang gezet door perfecte communicatie met terugkoppelingen en mogelijkheden.”

IMG_3809

Ik ben een langeafstandswandelaar en een hardloper, dus mijn wereld stortte voor een tijdje in.

Structuur tijdens het behandeltraject

Bij de preoperatieve screening krijgen alle patiënten een mapje mee met de brochures en informatie die ze nodig hebben, waaronder een flyer over Caro. Kitty is via de flyer bekend geworden met de app; “Ik vind de app erg nuttig en het heeft mij heel veel structuur gebracht”. Tijdens een operatietraject krijgen patiënten veel informatie en dat zorgt voor een druk en vol hoofd. Kitty vindt de Caro app erg handig doordat ze de informatie op de juiste momenten in het traject krijgt. Dat zorgt voor rust en structuur. De app kan heel erg helpen in het herstel en verdient volgens haar meer aandacht.

Het operatietraject is in gang gezet door perfecte communicatie met terugkoppelingen en mogelijkheden.

Communiceren via de Caro-chat

Tijdens het herstel heeft Kitty ook gebruik gemaakt van de chatfunctie in de Caro app. In het weekend stelde ze een vraag via de chat in de app over zwelling in haar been. De eerstvolgende maandag werd ze door de verpleegafdeling via de chat gerustgesteld en was haar vraag over het herstel beantwoord.

“Wat ik er ook top aan vind is dat je via de app gelijk kunt bellen als het nodig is.” Ondanks dat ze deze functie niet hoefde te gebruiken, vindt ze het fijn dat het zo gemakkelijk gemaakt wordt. “Als het nodig is om te bellen kost het niet allemaal extra stappen om het telefoonnummer op te zoeken, maar kan dat snel en handig via één knop in de app.”

Een sportieve passie

Kitty is een fanatiek wandelaar. Ze wandelt veel door de bergen en heeft zelfs twee keer de route naar Santiago de Compostella bewandeld. Nummer drie en vier stonden op de planning, maar vanwege Covid-19 ging dat helaas niet door. Zelf noemt ze het haar passie. Ze is blij en dankbaar dat ze door de operatieve behandeling en met hulp van de Caro app het wandelen kan voortzetten. “Daarom ben ik zo extreem gelukkig met mijn operatie, en het herstel tot op heden. Ik houd mij strikt aan de instructies, want ik zou het alleen maar mijzelf kunnen verwijten als ik mijn toekomstplannen zou moeten bijstellen door haastige spoed.” Zodra Kitty haar volledige herstel achter de rug heeft, gaat ze zeker weer met de rugzak op pad.

De Caro Health app

De Caro app maakt herstellen een stuk makkelijker door het bieden van digitale begeleiding. Voor veel patienten is de app een prettige ondersteuning. Hier leest u meer over onze Caro app.

Lees meer

Deel dit artikel:

Wilt u op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de orthopedische zorg en Annatommie mc?
Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Wij werken samen met:

Annatommie mc